Informacje dla pacjentów
W naszym Szpitalu można skorzystać z opieki lekarzy specjalistów aż w ponad 20 poradniach specjalistycznych zlokalizowanych na parterze i I piętrze budynku przychodni.
Rejestracja do Poradni czynna:
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|
07:30 - 17:00 | 07:30 - 17:00 | 07:30 - 17:00 | 07:30 - 17:00 | 07:30 - 15:00 |
Rejestracja telefoniczna 459 599 996 wew. 1 – od poniedziałku do piątku w godz.: 08.00 – 15.00.
Rejestracja do Poradni Kardiologicznej:
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|
07:30 - 14:30 | 07:30 - 14:30 | 07:30 - 14:30 | 07:30 - 14:30 | 07:30 - 14:30 |
Rejestracja telefoniczna 459 599 996 wew. 2
Rejestracja do Poradni Ginekologicznej:
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|
07:30 - 15:00 | 07:30 - 15:00 | 07:30 - 15:00 | 07:30 - 15:00 | 07:30 - 15:00 |
Rejestracja telefoniczna 459 599 996 wew. 3
REJESTRACJA
Pacjent ze skierowaniem zgłasza się do rejestracji celem ustalenia terminu wizyty i założenia karty. Pacjent rejestruje się osobiście, za pośrednictwem innych upoważnionych przez niego osób, telefonicznie bądź za pośrednictwem platformy e-rejestracja. Podczas rejestracji pacjent otrzymuje karteczkę z zanotowanym terminem i godziną wizyty w poradni, nr pokoju gdzie mieści się poradnia oraz numery telefonów do rejestracji, aby w razie niemożności zgłoszenia się w wyznaczonym dniu na wizytę, pacjent mógł poinformować o tym fakcie. Jest to niezwykle ważne, ponieważ na wizyty u specjalistów oczekuje bardzo dużo osób i w przypadku zwolnienia się jakiegoś miejsca można wpisać inną osobę, której termin wizyty jest bardzo odległy. Ponadto niezgłaszanie się na wizyty dezorganizuje pracę poradni. Bardzo ważne jest również, by pacjenci podawali prawidłowo aktualne numery telefonów. W razie nagłej i wcześniej nieprzewidzianej zmiany terminu szpital będzie mógł o tym powiadomić pacjenta.
SKIEROWANIE
Do większości poradni konieczne jest skierowanie.
Pacjenci, wymagający konsultacji lub leczenia w poradni specjalistycznej muszą posiadać ważne skierowanie do danej poradni specjalistycznej wydane przez lekarza POZ lub innego lekarza udzielającego świadczeń w ramach umowy z NFZ.
Skierowanie jest ważne dopóty, dopóki istnieją przesłanki wskazujące na potrzebę przyjęcia pacjenta w poradni specjalistycznej. Jeżeli pacjent zostaje objęty leczeniem w poradni specjalistycznej z powodu danego schorzenia i wyznaczane są kolejne wizyty kontrolne, pacjent nie ma obowiązku przynosić kolejnych skierowań, nawet jeśli zmieni się kolejny rok kalendarzowy.
Należy jednak pamiętać, że po otrzymaniu skierowania trzeba jak najszybciej zarejestrować się do wybranej przez siebie poradni, chociażby ze względu na zwykle występujący czas oczekiwania na termin wizyty.
Skierowaniem do lekarza specjalisty nie jest karta informacyjna z leczenia szpitalnego, Izby Przyjęć czy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. Jeżeli w karcie informacyjnej zawarto wskazanie do kontynuacji leczenia w poradni specjalistycznej, lekarz wypisujący pacjenta z oddziału czy też izby przyjęć winien wystawić skierowanie do danej poradni specjalistycznej, ewentualnie na podstawie karty informacyjnej z leczenia w oddziale szpitala skierowanie może wydać lekarz pierwszego kontaktu.
Skierowanie nie jest potrzebne do następujących lekarzy specjalistów:
- Ginekologa i położnika
- Onkologa
Na podstawie ustawowych uprawnień do poradni specjalistycznych nie muszą posiadać skierowania inwalidzi wojenni, osoby represjonowane, kombatanci oraz pacjenci ze znacznym stopniem niepełnosprawności.
DOKUMENT UBEZPIECZENIA
Od 1.01.2013 r. nie jest wymagane by pacjent w czasie rejestracji okazywał aktualny dokument ubezpieczenia. To czy pacjent jest ubezpieczony weryfikowane jest przez system EWUś w dniu, w którym odbywa się wizyta w poradni.
ORGANIZACJA PRACY PORADNI W SZPITALU
Pacjent w dniu wizyty zgłasza się bezpośrednio do poradni na wyznaczoną godzinę. Karty pacjentów zaplanowanych na dany dzień znajdują się już w poradni. Wizyty odbywają się zgodnie z kolejnością zarejestrowania tj. według ustalonych godzin.
Wyjątkiem są sytuacje, pacjent jest przywieziony przez transport medyczny, bądź skierowany z oddziału na konsultacje.
CZAS OCZEKIWANIA
Ze względu na fakt, że nie możemy przyjąć więcej pacjentów niż wynika to z umowy z NFZ do większości poradni specjalistycznych oczekuje się na wizytę nawet kilka miesięcy. Jest to sytuacja, na którą Szpital nie ma wpływu.
Na stronie internetowej NFZ pacjent może sprawdzić czas oczekiwania na wizytę w danej placówce i danej poradni specjalistycznej.
DROGI PACJENCIE
Aby usprawnić pracę naszych Poradni oraz Rejestracji, już od dziś każdy Pacjent będzie miał szansę wyrażania swojej opinii za pomocą maila specjalnie do tego przeznaczonego: opinie@szpital.starachowice.pl
W treści maila można pisać o tym co się podoba, jakie oczekiwania mają Pacjenci lub też co Państwa denerwuje. Robimy to z myślą o naszych Pacjentach, ponieważ pragniemy, aby nasza współpraca była efektywna i owocna. Jeśli jest coś, o czym chcieliby nas Państwo powiadomić, zapraszamy do napisania maila. Każda opinia będzie dla nas nowym pomysłem, nową drogą wskazującą nam, czego oczekują nasi Pacjenci.
To dla Państwa chcemy podnosić standardy pracy Poradni.