Dyżury
od poniedziałku do piątku w godz. 09.00 – 10.00
Pokój nr 214 (Budynek D – część administracyjna, drugie piętro)
Kontakt telefoniczny
41 273 98 72
504 239 757
W Powiatowym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Starachowicach funkcjonuje Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta, którego zadaniem jest stworzenie niezbędnych warunków dla realizowania praw Pacjentów.
Funkcję Pełnomocnika pełni Pracownik Socjalny Pani Diana Łebek.
Z pomocy Pełnomocnika mogą korzystać Pacjenci Szpitala, członkowie rodzin, przedstawiciele ustawowi lub osoby sprawujące opiekę nad Pacjentami
Do obowiązków i zadań Pełnomocnika ds. Praw pacjenta należy m.in.:
- Nadzór nad przestrzeganiem praw Pacjenta w Powiatowym Zakładzie Opieki Zdrowotnej z siedzibą w Starachowicach,
- Stały monitoring realizacji praw Pacjentów w podmiocie leczniczym,
- Zapewnienie Pacjentom, członkom ich rodzin, przedstawicielom ustawowym lub osobom sprawującym opiekę nad Pacjentami w Powiatowym Zakładzie Opieki Zdrowotnej z siedzibą w Starachowicach dostępu do informacji prawnej oraz wskazanie trybu interwencji w przypadku naruszenia praw Pacjenta,
- Rozwiązywanie bieżących problemów zgłaszanych przez Pacjentów, członków ich rodzin, przedstawicieli ustawowych lub osoby sprawujące opiekę nad Pacjentami,
- Podejmowanie działań interwencyjnych w sytuacjach tego wymagających związanych z realizacją praw Pacjenta.
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r – Kodeks postępowania administracyjnego art. 226 oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków ( Dz.U. z 2002r; Nr 5; poz. 46) – Procedura Systemu Zarządzania Jakością PS-01.
UWAGA!
Skargi i wnioski kierowane do Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej można składać pisemnie na kilka sposobów:
- przesyłając na adres pocztowy:
Powiatowy Zakład Opieki Zdrowotnej
ul. Batalionów Chłopskich 6
27-200 Starachowice
- składając osobiście w Sekretariacie Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej budynek D, II piętro, pokój 222 (w godz. 7.30-14.30),
- przesyłając na adres poczty elektronicznej: info@szpital.starachowice.pl.
Skargi i wnioski można także składać do następujących instytucji:
- Świętokrzyski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
- Pisemnie na adres:
ul. Jana Pawła II 9
25-025 Kielce
- telefonicznie – Sekcja Skarg i Wniosków: tel. 41 36 46 288
- Przyjęcia interesantów w sprawie skarg i wniosków od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00 (budynek seminarium, pokój nr 2)
- Kierownik Sekcji Skarg i Wniosków (budynek seminarium, pokój nr 2) – tel. 41 364 61 06, tel. kom. 609 678 635
- Rzecznik Praw Pacjenta – Pan Bartłomiej Chmielowiec
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Sekretariat: tel. 22 532 82 50 , fax 22 532 82 30
- Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
- pisemnie na adres pocztowy:
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
- pisemnie na adres poczty elektronicznej: kancelaria@rpp.gov.pl
- pisemnie poprzez ePUAP: adres skrzynki: /RzPP/skrytka
- pisemnie faksem pod nr 22 532-82-30
- osobiście w siedzibie Biura Rzecznika Praw Pacjenta w siedzibie Biura:
- w poniedziałki w godz. 9.00 – 18.00
- od wtorku do piątku w godz. 9.00 – 15.00.
- Ogólnopolska bezpłatna infolinia: 800 190 590
czynna: pn. – pt. w godz. 8.00 – 18.00, w soboty w godzinach 8:00 – 16:00