• Wersja dla niedowidzących Wersja normalna
PZOZ Starachowice
  • Strefa Pacjenta
    • Punkt udostępniania dokumentacji medycznej Poradni Specjalistycznych
    • Teleporady
    • E-rejestracja krok po kroku
    • Przyjęcie do Szpitala
    • Lista rzeczy potrzebnych do porodu
    • W trakcie pobytu
    • Wypis ze Szpitala
    • badanie satysfakcji pacjenta
      • Wyniki badania satysfakcji Pacjenta
    • Opieka duszpasterska
    • Szpital Przyjazny Kombatantom
    • Ustawa o prawach Pacjenta
    • PEŁNOMOCNIK DS. PRAW PACJENTA
    • Przydatne linki
    • ZASADY DOSTĘPNOŚCI
  • Aktualności
    • Aktualności
    • Multimedia
      • Zdrowym Być
      • Biuletyn "TWOJE ZDROWIE"
  • Ogłoszenia
    • Ogłoszenia o pracę
    • Zamówienia publiczne
    • Dzierżawa
    • Inne
    • Druki do pobrania
  • Struktura szpitala
    • Oddziały
    • Zakład Opiekuńczo - Leczniczy
    • Poradnie
    • POZ „MEDYK”
    • Pracownie
    • Administracja
    • Rehabilitacja
    • Pozostałe
    • Szkoła Rodzenia
    • Nocna i świąteczna opieka zdrowotna
  • O nas
    • Dane teleadresowe
    • Historia Szpitala
    • Dyrekcja
    • Certyfikaty
    • Fundacja "NASZE ZDROWIE"
  • Rejestracja do Poradni
  • RODO
    • Klauzule informacyjne
    • Inspektor Ochrony Danych Osobowych
  • Kodeks Etyki
  • Szczepienia COVID-19
  • Deklaracja Dostępności
  • Projekty realizowane z funduszy zewnętrznych
  • Więcej...

PEŁNOMOCNIK DS. PRAW PACJENTA

 

Informujemy, że na terenie Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Starachowicach funkcjonuje Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta, którego zadaniem jest stworzenie niezbędnych warunków dla realizowania praw Pacjentów.

Każdy pacjent mający wątpliwości lub obawy czy jego prawa są przestrzegane, potrzebujący wsparcia i pomocy przy ich egzekwowaniu może skorzystać z pomocy Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta, którym jest:

 Pani: Nina Mirecka

dyżury: od poniedziałku do czwartku w godz. 10.00 - 11.00

Budynek: D pokój nr 208 ( drugie piętro)

 Z pomocy Pełnomocnika mogą korzystać Pacjenci Szpitala oraz osoby działające w interesie Pacjenta (rodzina, przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub faktyczny).

 Do obowiązków i zadań Pełnomocnika ds. Praw pacjenta należy m.in.:

-      informowanie Pacjenta o jego prawach oraz czuwanie nad ich przestrzeganiem;

-      ochrona praw Pacjenta oraz wskazanie możliwości korzystania z nich;

-      przyjmowanie, rozpatrywanie oraz udzielanie odpowiedzi na wnioski i skargi wpływające od Pacjentów;

-      podejmowanie działań zmierzających do usunięcia przyczyny skargi;

-      pomoc i współpraca z osobami (opiekunami, rodziną, przedstawicielami prawnymi) działającymi w interesie Pacjenta.

 

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r-Kodeks postępowania administracyjnego art 226 oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków ( Dz.U. z 2002r; Nr 5; poz. 46)- Procedura Systemu Zarządzania Jakością PS-01

UWAGA:

Skargi i wnioski można składać na kilka sposobów:

Wnoszone na piśmie należy przesłać na adres:

Powiatowy Zakład Opieki Zdrowotnej

ul. Batalionów Chłopskich 6

27-200 Starachowice

lub składać w Sekretariacie Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej budynek D, II piętro, pokój 222

( w godz. 7.00-15.00)

Skargi i wnioski można również przesłać faksem pod numer 41 273 98 08 lub pocztą elektroniczną na adres:info@szpital.starachowice.pl

 Skargi i wnioski można także składać do następujących instytucji:

Świętokrzyski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia

adres: ul. Jana Pawła II 9

25-025 Kielce

Sekcja Skarg i Wniosków: tel. 41 36 46 288

Przyjęcia interesantów w sprawie skarg i wniosków od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00 (budynek seminarium, pokój nr 2)

Kierownik Sekcji Skarg i Wniosków (budynek seminarium, pokój nr 2)

tel. 41 364 61 06, tel. kom. 609 678 635

oraz:

Skargi, wnioski i petycje można składać:

  • pisemnie na adres: Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
    ul. Młynarska 46
    01-171 Warszawa
  • pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@rpp.gov.pl
  • poprzez ePUAP (Adres skrzynki ePUAP: /RzPP/skrytka)
  • faksem pod nr 22 532-82-30
  • osobiście w siedzibie Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

 

Rzecznik Praw Pacjenta

Pan Bartłomiej Chmielowiec

ul. Młynarska 46

01-171 Warszawa 

 Sekretariat: tel. 22 532 82 50 , fax 22 532 82 30

Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się w siedzibie Biura:

  • w poniedziałki w godz. 9.00-18.00
  • od wtorku do piątku w godz. 9.00-15.00.

Ogólnopolska bezpłatna infolinia: 800 190 590 czynna: poniedziałek - czynna pn. - pt. w godz. 8.00 - 18.00, w soboty w godzinach 8:00 – 16:00

 

Umocowanie prawne ochrony praw pacjenta:

  1. Ustawa z dn. 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta   ( Dz. U. Z 2009r,Nr 52.Poz 417 z późn.zm.)
  2. Ustawa z dnia 19 sierpnia 1994r o ochronie zdrowia psychicznego   ( Dz.U z 1994r, Nr111, Poz.535 z późn.zm.)

 

Strefa Pacjenta

  • Wypis ze Szpitala
  • badanie satysfakcji pacjenta
  • Teleporady
  • Lista rzeczy potrzebnych do porodu
  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
  • Punkt udostępniania dokumentacji medycznej Poradni Specjalistycznych

Powiatowy Zakład Opieki Zdrowotnej

ul. Batalionów Chłopskich 6

27-200 Starachowice

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zamknij Jak usunąć ciasteczka? Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Safari