PEŁNOMOCNIK DS. PRAW PACJENTA
Informujemy, że na terenie Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Starachowicach funkcjonuje Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta, którego zadaniem jest stworzenie niezbędnych warunków dla realizowania praw Pacjentów.
Każdy pacjent mający wątpliwości lub obawy czy jego prawa są przestrzegane, potrzebujący wsparcia i pomocy przy ich egzekwowaniu może skorzystać z pomocy Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta, którym jest:
Pani: Nina Mirecka
dyżury: od poniedziałku do czwartku w godz. 10.00 - 11.00
Budynek: D pokój nr 208 ( drugie piętro)
Z pomocy Pełnomocnika mogą korzystać Pacjenci Szpitala oraz osoby działające w interesie Pacjenta (rodzina, przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub faktyczny).
Do obowiązków i zadań Pełnomocnika ds. Praw pacjenta należy m.in.:
- informowanie Pacjenta o jego prawach oraz czuwanie nad ich przestrzeganiem;
- ochrona praw Pacjenta oraz wskazanie możliwości korzystania z nich;
- przyjmowanie, rozpatrywanie oraz udzielanie odpowiedzi na wnioski i skargi wpływające od Pacjentów;
- podejmowanie działań zmierzających do usunięcia przyczyny skargi;
- pomoc i współpraca z osobami (opiekunami, rodziną, przedstawicielami prawnymi) działającymi w interesie Pacjenta.
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r-Kodeks postępowania administracyjnego art 226 oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków ( Dz.U. z 2002r; Nr 5; poz. 46)- Procedura Systemu Zarządzania Jakością PS-01
UWAGA:
Skargi i wnioski można składać na kilka sposobów:
Wnoszone na piśmie należy przesłać na adres:
Powiatowy Zakład Opieki Zdrowotnej
ul. Batalionów Chłopskich 6
27-200 Starachowice
lub składać w Sekretariacie Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej budynek D, II piętro, pokój 222
( w godz. 7.00-15.00)
Skargi i wnioski można również przesłać faksem pod numer 41 273 98 08 lub pocztą elektroniczną na adres:info@szpital.starachowice.pl
Skargi i wnioski można także składać do następujących instytucji:
Świętokrzyski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
adres: ul. Jana Pawła II 9
25-025 Kielce
Sekcja Skarg i Wniosków: tel. 41 36 46 288
Przyjęcia interesantów w sprawie skarg i wniosków od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00 (budynek seminarium, pokój nr 2)
Kierownik Sekcji Skarg i Wniosków (budynek seminarium, pokój nr 2)
tel. 41 364 61 06, tel. kom. 609 678 635
oraz:
Skargi, wnioski i petycje można składać:
- pisemnie na adres: Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa - pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@rpp.gov.pl
- poprzez ePUAP (Adres skrzynki ePUAP: /RzPP/skrytka)
- faksem pod nr 22 532-82-30
- osobiście w siedzibie Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Rzecznik Praw Pacjenta
Pan Bartłomiej Chmielowiec
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Sekretariat: tel. 22 532 82 50 , fax 22 532 82 30
Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się w siedzibie Biura:
- w poniedziałki w godz. 9.00-18.00
- od wtorku do piątku w godz. 9.00-15.00.
Ogólnopolska bezpłatna infolinia: 800 190 590 czynna: poniedziałek - czynna pn. - pt. w godz. 8.00 - 18.00, w soboty w godzinach 8:00 – 16:00
Umocowanie prawne ochrony praw pacjenta:
- Ustawa z dn. 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta ( Dz. U. Z 2009r,Nr 52.Poz 417 z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 19 sierpnia 1994r o ochronie zdrowia psychicznego ( Dz.U z 1994r, Nr111, Poz.535 z późn.zm.)